Co było pierwsze jajko czy kura?

Podobno sam Arystoteles szukał odpowiedzi na to pytanie. Niestety raczej nie znalazł, skoro uczeni nadal się nad tym głowią. Dlatego zostawiliśmy szukanie odpowiedzi mądrym głowom, a sami skupiliśmy się na innych równie trudnych pytaniach dotyczących samego jajka. Czy uda się przecisnąć jajko przez wąską szyjkę butelki? Albo jak zachowuje się jajko włożone do octu,  które jajko jest szybsze: surowe czy gotowane?  Czy jajko potrafi pływać? W przeciwieństwie do Arystotelesa, my na swoje pytania znaleźliśmy odpowiedzi!
Doświadczenia z jajkiem bardzo nas zaciekawiły, na własne oczy zobaczyliśmy jak rozpuszcza się w occie skorupka jajka;  jak jajko wpada do butelki; jak unosi się na powierzchni słonej wody. Ten świat nas nieustannie zadziwia...

Wielkanoc-wielka radość w sercu. 

Są takie święta raz do roku, co budzą życie, budzą czas.
Wszystko rozkwita w słońce blasku.
I wielka miłość rośnie w nas. Miłość do ludzi, do przyrody.
W zielone każdy gra.
Już zima poszła spać za morze, a w naszych sercach radość gra.

Tymi słowami  rozpoczęło się spotkanie wielkanocne, na którym gościliśmy panią Dyrektor oraz rodziców. To ważny dzień dla wszystkich przedszkolaków. Nic więc dziwnego, że dzieci w tym dniu przyszły do przedszkola uśmiechnięte i odświętnie ubrane. Zaprezentowały program artystyczny po hasłem: "Z WIELKANOCNYM ZAJĄCZKIEM". Przedstawienie pełne radości przybliżyło zgromadzonym gościom zwyczaje i tradycje wielkanocne. Na zakończenie spotkania pani Dyrektor złożyła zgromadzonym najserdeczniejsze życzenia świąteczne. Po czym Wielkanocny Zajączek obdarował wszystkich kolorowymi upominkami. Następnego dnia zaprezentowaliśmy przedstawienie pozostałym grupom, a na koniec zasiedliśmy do wspólnego stołu. Serdecznie dziękujemy wszystkim rodzicom za poczęstunek, a Radzie Rodziców za miłe niespodzianki.

Kolejny etap dydaktyczno-wychowawczy za nami. Poznaliśmy tajniki wiosny, znamy jej zwiastuny. W czasie zajęć mnóstwo było konkursów, gier i zabaw związanych z tematyką pór roku. Za owocną pracę otrzymaliśmy dyplomy. Jesteśmy pewni, że nasze starania sprawią, że Wiosna zawita do nas na dobre.

Z matematyką za pan brat!

Matematyka towarzyszy nam na każdym kroku, we wszystkich naszych działaniach. Nie obce nam są czynności matematyczne; utrwalamy sobie między innymi: umiejętności w dodawaniu i odejmowaniu w czasie zabaw na konkretach, porównujemy liczebności zbiorów, klasyfikujemy,  rozwiązujemy zadania z treścią czy określamy stosunki przestrzenne, a wszystko to podczas wesołej zabawy, która jest naturalną aktywnością dzieci. Istotną rolę w przygotowaniu dziecka do nauki pojęć matematycznych odgrywa umiejętność konstruowania gier matematycznych, a następnie zabawa nimi. Głównym założeniem jest czynnościowa nauka matematyki poprzez działanie. W edukacji matematycznej najważniejsze są osobiste doświadczenia dziecka. Matematyki można nauczyć się poprzez zabawę!