Czcionka

W tym roku szkolnym nasze przedszkole uczestniczy w programie "Żywienie na wagę zdrowia", wzbogaconym o działania edukacyjne dla przedszkolaków pt. "Klub zdrowego przedszkolaka", którego celem jest uświadomienie najmłodszym, jak ważne jest zdrowie oraz ukształtowanie nawyków zdrowego stylu życia.
Zajęcia dla dzieci poruszały następujące zagadnienia:
*prawidłowe odżywanie
*aktywność fizyczna
*higiena rąk /profilaktyka chorób zakaźnych
*promieniowanie słoneczne
*rodzaje dymów oraz zanieczyszczeń.
Na zakończenie realizacji tej tematyki wszyscy uczestnicy otrzymali pamiątkowe plakietki! Zdrowy przedszkolak - to radosny przedszkolak!

W lutym odwiedziły nas ponownie panie instruktorki z Dzielnicowego Domu Kultury. Tym razem utrwaliły z dziećmi wiadomości na temat zimy: dzieci rozwiazywały zagadki, naśladowały czynności, zabawy i sporty wykonywane na śniegu. Na zakończenie zajęć wspólnymi siłami wykonaliśmy zimowego bałwanka. Serdecznie dziękujemy za wspólnie spędzony czas!

Co potrafi 3-latek?

W zakresie samoobsługi i kontaktów społecznych:


- potrafi pozostać w przedszkolu bez towarzystwa najbliższych (mamy, taty…)
- sygnalizuje potrzeby fizjologiczne, próbuje samodzielnie korzystać z toalety,
- myje ręce nie mocząc ubrania i wyciera je ręcznikiem,
- potrafi samodzielnie jeść, posługując się łyżką, widelcem, doskonali te umiejętność w zabawie i podczas posiłków,
- stara się wyręczać dorosłych w prostych czynnościach, np. podaje różne przedmioty,
- jest pogodne podczas zabaw w grupie,
- z drobną pomocą potrafi się ubrać, rozebrać, włożyć pantofle,
- sprząta zabawki po zabawie,
- stara się regulować siłę głosu przechodząc od szeptu do głośnego mówienia.

W zakresie rozwoju fizycznego i motoryki:

- Sprawnie chodzi, wykonuje skoki rytmiczne obunóż, biega, przekracza niewielkie przeszkody.
- Wchodzi po schodach krokiem dostawnym.
- Rzuca i łapie piłkę z niewielkiej odległości, toczy piłkę.
- Poprawnie trzyma łyżkę, kredkę.
- Rysuje linie proste, spiralne,  potrafi zamknąć koło, rysuje bazgroty z elementami rysunku schematycznego.
- Próbuje korzystać z nożyczek, kleju...
- Buduje wieżę z 5 klocków, prosty model wg wzoru, konstrukcje dwuwymiarowe (brama).
- Rozpoznaje i nazywa barwy podstawowe.

W zakresie rozwoju procesów poznawczych (mowa, myślenie, uwaga, pamięć, spostrzeżenia):

- Porównuje przedmioty zauważając wyraźne różnice; duża i mała piłka, krótki i długi pociąg,
- wskazuje przedmioty, które wydają charakterystyczne dźwięki (klucze, papier, zegarek itp.),
- spostrzega, wyodrębnia i nazywa elementy ilustracji,
- nazywa zwierzęta hodowlane i domowe,
- nazywa i wskazuje części ciała (noga, ręka, głowa, szyja, brzuch, plecy),
- rozumie pojęcia określające położenie przedmiotów w przestrzeni: wysoko, nisko, obok na, pod, za, przed i ich używa,
- porównuje wielkość: długi, krótki, wysoki, niski,
- próbuje ocenić liczebność bez liczenia, posługując się określeniami: dużo, mało,
- tworzy kompozycje z różnych figur geometrycznych, bez ich nazywania,
- używa w słowniku czynnym nazw poznanych przedmiotów, osób, zwierząt,
- formułuje uogólnienia: to do tego pasuje, te obiekty są podobne, a te są inne.

W czwartek 11 lutego odbył się w nasz przedszkolny konkurs recytatorski „Wiersze Brzechwy i Tuwima". Celem konkursu było popularyzowanie poezji tych najbardziej znanych polskich autorów. Zachęcamy rodziców do czytania poezji Juliana Tuwima i Jana Brzechwy razem z dziećmi!
Naszą grupę reprezentowali: Julka Painta, Emilka Skórka oraz Jakub Sówka. Z przyjemnością informujemy, iż laureatem został Kubuś, natomiast dziewczynki otrzymały wyróżnienie. Serdecznie gratulujemy!!!