Czcionka

Znalezione obrazy dla zapytania niepodleglosc od stu latW dniu 29. 11.2018 roku spotkaliśmy się, aby podsumować działania w ramach projektu edukacji patriotycznej " Niepodległość od stu lat", którego koordynatorkami były pani Iwona Burzyk i pani Barbara Liwowska. Projekt obejmował różne działania.

Każdy uczeń mógł znaleźć coś dla siebie i włączyć się w działania projektowe.W czasie uroczystego otwarcia naszego projektu w dniu 28. 09.2018 roku posadziliśmy przed szkołą dąb w ramach akcji "Niepodległa". Uczniowie klasy V b wraz z rodzicami w dniu 6.10.2018 roku mogli podziwiać zakątki naszej Ojczyzny uczestnicząc w pieszym rajdzie " Wspólne wędrowanie - Ojczystej przyrody podziwianie". Klasy II- IV chcąc poznać historię naszego miasta pojechały na wycieczkę "Po Piekarach śmigamy naszą małą Ojczyznę zwiedzamy". Klasy V-VI odwiedziły Muzeum Górnośląskie w Bytomiu i obejrzały wystawę " 100x100. Nasze stulecie." Klasy I-III wykonały wspaniałe prace plastyczne na temat " Piękna jest nasza Polska cała", a klasy IV-VIII mogły wykazać się swoimi umiejętnościami plastycznymi i wykonały plakaty "Droga do niepodległej". Galerię prac mogliśmy podziwiać na korytarzu szkolnym. Zdolności recytatorskie i wokalne uczniowie zaprezentowali w ramach Festiwalu Pieśni i Poezji Patriotycznej " Dla Ciebie Polsko", a swoimi wiadomościami na temat przeszłości Polski pochwalili się w czasie konkursu wiedzy historycznej. W dniu 9.11.2018 roku wzięliśmy udział w Rekordzie dla Niepodległej. Na uroczystym apelu o godz. 11.11 zaśpiewaliśmy wszystkie zwrotki hymnu. Poza tym uczniowie w wierszach i pieśniach przypomnieli wydarzenia sprzed lat.
Projekt został zamknięty w czwartek 29.11.2018 roku uroczystym spotkaniem. W tym dniu w naszej szkole obowiązywały dwa kolory ubioru : biały i czerwony. Każdy uczeń przybył na spotkanie z samodzielnie wykonanym kotylionem. Uczniowie klasy VIII, VI, IV b i IV c przygotowali dla wszystkich krótką podróż do przeszłości. "Pociąg do wolności" najpierw zatrzymał się na stacji Niewola, potem Powstania, następną stacją była I wojna światowa, aż w końcu dotarł do stacji Wolność. Na zakończenie spotkania zespół Jagódki zaśpiewał piosenkę "Polska", a uczniowie klasy Va zaprezentowali taniec "Barwy mojej Ojczyzny". Finałem był słodki poczęstunek niepodległościowych ciasteczek.
Dziękujemy wszystkich nauczycielom, dzieciom i rodzicom za zaangażowanie i włączenie się w poszczególne ogniwa projektu.