Czcionka

Grupa „Motylki” – zadania na dni 12.04. – 16.04. 2021 r.

Krąg tematyczny :

Szybko biegnie każdy dzień, rosnę szybko, dużo wiem"

 

 


Poniedziałek – 12.04.

1. „Duży i mały” – zabawa muzyczno – ruchowa, doskonalenie wrażliwości słuchowej poprzez różnicowanie usłyszanych dźwięków. Odszukanie na You tube filmiku – „Wysoko – nisko”, dziecko w trakcie słuchania reaguje odpowiednim ruchem na wysokie i niskie dźwięki – olbrzymy i krasnoludki.

2. „Wysoki i niski” – zabawa dydaktyczna, porównywanie wzrostu, odmierzanie  za pomocą linijki wysokości lalek, misiów, maskotek, porównywanie – kto jest wyższy, kto niższy.

3. Oglądanie albumów rodzinnych – „Mama i tata też byli kiedyś mali” – zdjęcia z dzieciństwa, porównywanie zdjęć rodziców i dzieci z okresu niemowlęcego i wczesnego dzieciństwa, dostrzeganie podobieństw do siebie, obejrzenie zdjęć babć i dziadków, doszukiwanie się podobieństw u dziadków, rodziców i dzieci.

4. „Tyciutki pajączek” - Piosenki dla dzieci - Bobasy TV, szukamy na You tube, słuchamy, uczymy się tekstu, wspólnie śpiewamy, rozmowa na temat tego, że nie należy się poddawać, że trzeba wytrwale dążyć do celu  wtedy na pewno w końcu się uda .


Wtorek – 13.04.

1„Tyciutki pajączek” - Piosenki dla dzieci - Bobasy TV, utrwalenie piosenki, wspólne śpiewanie.

2. Duży i Mały - Epizod 1, odnajdujemy bajkę na You tube, utrwalamy pojęcia związane z określaniem wielkości.

3. Zabawy badawcze – przygotowujemy różne narzędzia do mierzenia – metr krawiecki, linijka, cyrkiel, itp., wspólnie z dzieckiem mierzenie powierzchni np. stołu. Zapoznanie dziecka z dawnymi sposobami mierzenia np. stopa, łokieć, palce. Mierzenie w ten sposób np. swetra, biurka, itp.

4. „Przeciwieństwa” – wykonanie pracy plastycznej, z bibuły, papieru kolorowego, np. mały i duży kwiatek, małe i duże drzewko, mały i duży kotek, itp.

  1. „Mały- mniejszy, duży – większy” – zabawa matematyczna, porównywanie wielkości np. klocków, autek, używamy określeń – mały, mniejszy, najmniejszy, duży, większy, największy, większy od tego ale mniejszy od tego, itp.


Środa – 14.04

1. „Raz i dwa”  - zabawa z tekstem, rapowanie tekstu, rozwijanie poczucia rytmu. Przygotowanie kartoników z cyframi od 1 – 10.
Raz i dwa, raz i dwa Pewna pani miała psa. Trzy i cztery, trzy i cztery, Pies ten dziwne miał maniery. Pięć i sześć, pięć i sześć, Wcale lodów nie chciał jeść. Siedem, osiem, siedem, osiem, Wciąż o kości tylko prosił,  Dziewięć, dziesięć, dziewięć, dziesięć, Kto z was kości mu przyniesie? Może ja, może ty. Licz od nowa: raz, dwa, trzy…  Rytmiczna recytacja, w jej trakcie członkowie rodziny kolejno podnoszą w górę kartonik z odpowiednią cyfrą.

2. „Tyciutki pajączek” – utrwalanie piosenki, wspólne śpiewanie.

3. „Rodziny zwierząt” – oglądanie książeczek dziecięcych ze zwierzętami, szukanie na stronach internetowych zdjęć i galerii przedstawiających dorosłe i młode osobniki, odszukanie na Youtube  filmiku : „Kiedy młode zwierzęta stają się dorosłe: porównanie”, zdobywanie nowej wiedzy, poszerzanie zakresu słownictwa.

4. Ćwiczenia w przeliczaniu, dodawaniu, odejmowaniu. Wykonane wcześniej kartoniki z cyframi wykorzystujemy ponownie : kładziemy kartonik z cyfrą na stole i polecamy ułożyć obok tyle np. klocków, ile wskazuje cyfra na kartoniku, zabawę powtarzamy kilka razy. Następnie po jednej stronie kładziemy cyfrę mniejszą, po drugiej większą, dziecka układa odpowiednia liczbę klocków, kredek, itp., następnie określa, gdzie jest więcej, następnie prosimy, aby policzyło ile kredek jest razem i aby pod spodem położyło kartonik z odpowiednią cyfrą.

5. Wykonanie pracy plastycznej –  „Kocia rodzina”, wycinamy sylwety z gazet, łapki, uszka, itd. z kolorowego papieru, określamy wielkości kotków – tata kot – największy, mama  kocica- mniejsza, mały kotek - najmniejszy


pastedGraphic.png

Czwartek – 15.04

  1. „Raz i dwa”  - zabawa z tekstem, rapowanie tekstu, rozwijanie poczucia rytmu. Przygotowanie kartoników z cyframi od 1 – 10. Utrwalanie tekstu, ćwiczenie pamięci.

Raz i dwa, raz i dwa Pewna pani miała psa. Trzy i cztery, trzy i cztery, Pies ten dziwne miał maniery. Pięć i sześć, pięć i sześć, Wcale lodów nie chciał jeść. Siedem, osiem, siedem, osiem, Wciąż o kości tylko prosił,  Dziewięć, dziesięć, dziewięć, dziesięć, Kto z was kości mu przyniesie? Może ja, może ty. Licz od nowa: raz, dwa, trzy…

  1. Odszukanie na Youtube bajki : „Mały uparty słoń | Bajki po Polsku”, po  obejrzeniu rozmowa z dzieckiem : Co proponowali rodzice słonikowi?, dlaczego nie poszedł z nimi na spacer?, kim chciał być słonik?, co się okazało, gdy próbował być innym zwierzątkiem?, co zrobił słonik po całodziennych przygodach?
  1. Rysowanie linii graficznych, wyszukujemy w Internecie – „Linie graficzne do wydruku” -  drukujemy, dziecko rysuje  linie ciemnym kolorem, mieści się w liniach, prowadzi linie dokładnie po kropkach.


pastedGraphic_1.png

4.  „Wywiad z Rodzicami” : rozmowa z dzieckiem, dziecko pyta o dzieciństwo swoich rodziców, jakie mieli ulubione zabawki i zabawy, jakie mieli koleżanki i kolegów, czy lubili chodzić do przedszkola – dlaczego tak, dlaczego nie?, czy pamiętają, imię swojej pani z przedszkola, jakie mieli ulubione dania w przedszkolu i w domu, jak spędzali czas z rodzicami, itp.



Piątek – 16.04.

  1. „Mały Jasio, duży Jan” – zdrabnianie imion, poznanie przysłowia. Mówimy dziecku przysłowie – „Czego Jaś się nie nauczy, tego Jan nie będzie umiał”, objaśniamy znaczenie  przysłowia – wielu rzeczy uczymy się w dzieciństwie i wczesnej młodości, zdobywamy pozytywne nawyki i przyzwyczajenia, które są  bardzo potrzebne w dorosłym życiu np. składanie swoich rzeczy, zachowanie porządku wokół siebie, odkładanie rzeczy na miejsce, aby ich ciągle nie szukać, kiedy to proste czynności nie zostaną  nam wpojone w dzieciństwie, także w dorosłym życiu będziemy mieli z tym problemy. Wspólnie z dzieckiem przypominamy sobie różne imiona, także dzieci z przedszkola, podajemy imię podstawowe i jego zdrobnienie, następnie podstawiamy je do przysłowia : „Czego Zuzia się nie nauczy, tego Zuzanna nie będzie umiała”, itd. z kolejnymi imionami.

 

  1. „Kiedy rosnę?” -  wysłuchanie wiersza R. Przymusa, zwrócenie uwagi na zmiany zachodzące w ludzkim ciele, wypowiedzi dzieci po obejrzeniu swoich kolejnych zdjęć z dzieciństwa.


Kiedy rosnę? Oj, sam nie wiem! Może w ciszy, może w śpiewie? Może we śnie lub w działaniu? W szkole, w lesie i w mieszkaniu? Pewnie, gdy jem coś pysznego I piję mleko do tego? Kiedy rosnę, moi mili? Już wiem: w każdej chwili! Teraz też zrobiłem się większy,  gdy recytowałem ten wierszyk.
Rozmowa z dzieckiem – to kiedy rośniemy? Co się dzieje wtedy w naszym ciele? Co zmienia się w naszym wyglądzie? Wspólne oglądanie zdjęć i określanie tego, co się zmieniło.

  1. Po co nam kości? –wyszukujemy filmik edukacyjny dla dzieci na Youtube, dzieci dowiadują się z niego, po co człowiekowi szkielet kostny, o tym , co znajduje się w kościach, o tym, że dzieci mają więcej kości niż dorośli i dlaczego, po obejrzeniu, utrwalamy zdobyte wiadomości, rozmawiamy, wyjaśniamy.

4. „Już to potrafię” podnoszenie poziomu ćwiczeń gimnastycznych :

-Stawiamy zadania do wykonania –

-Stań na jednej nodze i wytrzymaj licząc do 10

-Powtórz to samo na drugiej nodze

-Zrób 10 przysiadów

-10 pompek

-10 podskoków na jednej nodze

-10 podskoków na drugiej nodze

-Złap 10 razy piłkę

-Rzuć 10 razy do kosza ( na śmieci, stojącego na podłodze w niewielkiej odległości)

________________________________

Grupa „Motylki” – zadania na dni 06.04. – 09.04. 2021 r.

Krąg tematyczny :

Na wsi zawsze jest wesoło, tyle pól i zwierząt wkoło

 

Wtorek 06.04 – Pojadę na wieś

1. „Na wsi u babuni” – zabawa muzyczno – ortofoniczna przy piosence, naśladowanie głosów zwierząt , wyszukanie na you tube piosenki - Studio Stodoła - Bo Na Wsi, nazywanie pojawiających się w teledysku zwierząt, naśladowanie wydawanych przez nie odgłosów.

2. „Pieski ” – zabawa ruchowa z elementami czworakowania, dziecko „piesek” ma wyznaczone miejsce na legowisko np. mały kocyk, poduszka, itp. „Piesek” biega po pokoju, na hasło „do domu” wędruje na swoje legowisko i tam odpoczywa, po przebudzeniu „piesek” prosi o jedzenie, staje na dwóch łapkach i skomle, zjada, pije, wychodzi na spacer, skacze, biega na czworakach, bawi się piłką, na hasło znowu wraca na swoje legowisko.

3. Wyszukanie na you tube - Odgłosy zwierząt dźwięki jakie wydają zwierzęta BZYK.tv – obejrzenie filmiku, rozmowa z dzieckiem na temat życia na wsi, pracy, jaką ludzie mieszkający tam wykonują, zapoznanie z zawodem rolnika, farmera.

4. „Czym różni się miasto od wsi?” – burza mózgów, wspólnie z dzieckiem szukamy różnic i podobieństw na podstawie własnych spostrzeżeń i doświadczeń.

5. „Dźwiękowe echo” – Przygotowujemy kilka pojemników, kubków, pudełek oraz łyżeczkę, pałeczkę do uderzania. Dziecko odwraca się ,a rodzic kilkakrotnie uderza pałeczką w jeden z pojemników, dziecko odgaduje, który to pojemnik, samo uderza pałeczką i sprawdza, czy wskazało właściwie, zabawę powtarzamy kilka razy, odgadującym może tez być rodzic.

 

Środa 07.04. – Kacza mama

1. Wyszukanie na you tube piosenki - Jelonki - Kaczka Dziwaczka- wysłuchanie piosenki, rozmowa na temat dziwnej kaczki i jej zwyczajów, poinformowanie dziecka o tym, że tekst piosenki to wiersz znanego polskiego poety dla dzieci – Jana brzechwy. Czytanie wiersza, pamięciowa nauka części tekstu.

 

Kaczka-dziwaczka

Jan Brzechwa

 

Nad rzeczką opodal krzaczka

Mieszkała kaczka-dziwaczka,

Lecz zamiast trzymać sie rzeczki

Robiła piesze wycieczki

Raz poszła więc do fryzjera:

„Poproszę o kilo sera!”

Tuż obok był apteka:

„Poproszę mleka pięć deka”.

Martwiły się inne kaczki:

„Co będzie z takiej dziwaczki?”

Aż wreszcie znalazł się kupiec:

„Na obiad można ją upiec!”

Pan kucharz kaczkę starannie

Piekł, jak należy, w brytfannie,

Lecz zdębiał obiad podając,

Bo z kaczki zrobił się zając,

W dodatku cały w buraczkach.

Taka to była dziwaczka!

 

2. Zapoznanie z zapisem graficznym głoski „z” – 6-latki, przygotowujemy kartkę z zapisaną literą „Z,z”, dziecko wodzi palcem po kształcie liter, szuka wyrazów na głoskę „z”, każdy odnaleziony wyraz : zebra, zegar, zapałka, itp., dzielimy na sylaby oraz na głoski : z-e-b-r-a, itd. Zabawa ruchowa : dziecko biega po pokoju, rodzic wypowiada różne wyrazy, gdy wypowie wyraz na „z”, dziecko zatrzymuje się i dzieli ten wyraz na sylaby, potem dalej biega, zabawę powtarzamy kilka razy.

3. „Kaczuszki mają okrągłe brzuszki” – zabawa dydaktyczna z figurami geometrycznymi. Przygotowujemy figury geometryczne wycięte z kolorowego papieru, 4 podstawowe – koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt, po kilka z każdej, dodatkowo owal, romb, trapez, także po kilka, utrwalamy nazwy 4 podstawowych figur, nazwy pozostałych możemy wprowadzić orientacyjnie. Dziecko tworzy z figur postacie zwierząt występujących na wsi. Na zakończenie zabawy może kilka powstałych zwierząt nakleić na kartce.

 

 

Czwartek 08.04. – „Dwaj przyjaciele”

1. Ponowne wysłuchanie piosenki „Kaczka Dziwaczka”, powtórzenie fragmentu wiersza, który dziecko zapamiętało poprzedniego dnia, nauka kolejnego fragmentu.

2. Dwaj przyjaciele” – wysłuchanie opowiadania H. Bechlerowej Rodzic pyta: Czy wiesz, kto to jest przyjaciel?. Wspólnie z dzieckiem zastanawia się, kogo można nazwać przyjacielem. Następnie czyta dziecku opowiadanie :

Kaczorek Kwak bardzo chciał mieć przyjaciela.

– A jaki ma być ten twójprzyjaciel? – pyta ciekawie kogucik Filon.

– Wierny. To musi być najwierniejszy przyjaciel.

– Nie wiem, co to znaczy „wierny”, wytłumacz mi – prosi Filon.

– Wierny, to znaczy, że jak mnie napadnie wilk, to przyjaciel mnie obroni

– A jeżeli jego napadnie wilk albo inny zwierz?

– To ja go wtedy obronię.

Kogucik zamyślił się.

– To ja będę twoim przyjacielem, chcesz?

– Chcę. I nie opuścisz mnie nigdy?

– Nigdy! A jeżeli znajdę smacznego robaczka w wodzie, to ci dam.

– A ja, gdy znajdę ziarenko w ziemi lepsze od innych, to na pewno będzie dla ciebie.

Wzięli się pod skrzydła i wszędzie chodzili razem. Cokolwiek kogucik powiedział, kaczorek mu zaraz przytakiwał:

– Tak, tak, tak!

– Nigdy się nie rozłączymy? – pytał Filon.

– Nigdy! – odpowiadał kaczorek.

- Nigdy! – powtarzał kogucik.

Jednego ranka, trzymając się pod skrzydełko, opowiadali sobie różne ciekawe historie. A tu wyrwał się z budy Fik. Zaszczekał, zawarczał i goni przyjaciół, aż biało na drodze od kurzu! Pędził ich drogą, pędził łąką, aż nad staw. Kwak pierwszy zobaczył wodę.

– Ratujmy się! – krzyknął i chlup! do wody

A kogucik? Kogucik pływać nie umiał. Dopadł go Fik, potarmosił mu skrzydła, nastraszył szczekaniem i wrócił do budy. Kwak już wyszedł z wody i otrzepywał pióra.

– Ach, kaczorku kochany, przed wilkiem miałeś mnie bronić – skarżył się kogucik .

Zawstydził się Kwak.

– Tak, tchórz jestem. Ale bo też ten Fik szalał tak, że zupełnie głowę straciłem! Ale na drugi raz będzie inaczej.

Na drugi raz Fik wyglądał z budy, patrzył na kury i kaczki i mruczał zły:

– Kwacze to, gdacze, rozumu za grosz nie ma! Przepędzę!

A właśnie Kwak i Filon przechadzali się znowu w wielkiej przyjaźni. Puścił się za nimi Fik. Kurz się wzbił do góry, frunęło wysoko kogucie pióro, kaczorek trzepotał skrzydłami i uciekał. Ale na krótkich kaczych nóżkach niedaleko uciekł. Kogucik dopadł płotu.

– Ratujmy się! – krzyknął i już był na płocie. Z płotu skoczył na dach szopy. Tu Fik go nie doścignie. A kaczorek? Kaczorek nie umiał fruwać na płot. Zapędził go Fik aż w pokrzywy. Kogucik sfrunął z dach. Kaczorek pokiwał głową.

– Przed wilkiem miałeś mnie ratować, a tymczasem...

– Ach, bo ten Fik takie szalone psisko! Tyle hałasu narobił, że straciłem głowę. Ale na drugi raz...

Na drugi raz może Kwak nie ucieknie do wody, może kogucik nie pofrunie na dach.

Helena Bechlerowa

 

Po przeczytaniu tekstu rodzic prowadzi rozmowę z dzieckiem, zadając pytania, np.:

– Co sobie obiecali kaczorek i kogucik?

– Co się wydarzyło pewnego ranka?

– Jak zachował się Kwak?

– Jak postąpił Filon, gdy Fik po raz drugi zaatakował jego i Kwaka?

– Czy Kwaka i Filona uważasz za prawdziwych przyjaciół?

– Kogo można nazwać prawdziwym przyjacielem? Jak zachowują się prawdziwi przyjaciele?

 

3. „Miska dla psa” – praca plastyczna, ozdabianie konturu miski – wypełnianie rozcieraną plasteliną lub wydzieranką z papieru kolorowego.

 

4. Zabawa słowna – zgrubienia i zdrobnienia, wymieniamy imiona w formie podstawowej, zdrobniałej i zgrubiałej np. Tomasz, Tomuś,

Tomek, następnie nazwy zwierząt gospodarskich – kot, koteczek, krowa, krówka, itd.

 

5. Utrwalanie i wspólna z rodzicem recytacja wiersza J. Brzechwy „Kaczka Dziwaczka”

 

Piątek 09.04. – „Na podwórku”

1. „Co to za zwierzę?” – drukujemy lub rysujemy kontur kilku zwierząt- kot, pies, koń, krowa, tniemy na kilka kawałków i umieszczamy w osobnych kopertach, dziecko losuje kolejne koperty, ogląda kawałki i odgaduje, jakie to będzie zwierzę, następnie składa kawałki w całość, obrazki może nakleić na kartkach i pokolorować lub pomalować.

 

2. Co jedzą wiejskie zwierzęta? - Zwierzęta dla dzieci - Odgłosy zwierząt - Farma#wiejskiezwierzęta #odgłosyzwierząt #zwierzętanafarmie, odszukujemy na youtube filmik edukacyjny, oglądamy, po obejrzeniu utrwalamy zdobytą wiedzę. Następnie dziecko naśladuje sposób poruszania się poszczególnych zwierząt w gospodarstwie rolnym, naśladuje „mowę” zwierząt – wydawane przez nie odgłosy.

 

3. „Co słychać na wsi” – wysłuchanie wiersza W. Chotomskiej

Co słychać? – zależy gdzie.

Na łące słychać –Kkle-kle!

Na stawie – Kwa-kwa!

Na polu – Kraaaa!

Przed kurnikiem – Kukuryku!

– Ko,ko,ko,ko w kurniku.

Koło budy słychać – Hau!

A na progu – Miau!

A co słychać w domu, nie powiem nikomu!

 

Rodzic czyta wierszyk, następnie czyta ponownie, a dziecko w odpowiednich miejscach wstawia odgłosy zwierząt.

 

4. Nauka liter i nazw zwierząt na wsi dla dzieci | CzyWieszJak #CzyWieszJak #NaukaAlfabetu #ZwierzetaDlaDzieci - odszukujemy na you tubefilmik edukacyjny, utrwalamy znajomość liter, rozwijamy percepcję słuchową – wskazywanie pierwszej głoski w wyrazie, spostrzeganie wzrokowe – odgadujemy po odkrytym kawałku, o jakie zwierzę

chodzi.

 

5. „Skąd to mamy?” – rozmowa z dzieckiem na temat użyteczności zwierząt gospodarskich, na temat dostarczanych przez nie surowców i produktów spożywczych, tak ważnych dla naszego rozwoju i dobrego zdrowia.

 

___________________________________________________

Grupa „Motylki” – zadania na dni 29.03. – 31.03. 2021 r.

Krąg tematyczny :

„Wielkanocne  to  pisanki, wyklejanki, malowanki”

Świąteczne zwyczaje

  1. „Wesołe kurczaczki” – zabawa ruchowa z ćwiczeniami ortofonicznymi – dziecko porusza się swobodnie naśladując kurczaczki, na hasło „kurczaczki uczą się latać” dziecko zatrzymuje się, wykonuje głęboki wdech, podnosi ręce na barki robiąc „małe skrzydełka” i naśladuje fruwanie robiąc głęboki wydech, na hasło „kurczaczki” się witają dziecko wydaje odgłosy -  pi, pi, pi, na hasło „kurczaczki jedzą” dziecko biega szukając ziarenek, przykuca „zbiera” ziarenka i pije „dziobkiem” wodę, każdy z elementów powtarzamy kilkakrotnie naprzemiennie.
  2. Rozmowa na temat zbliżających się Świąt, związanych z nimi zwyczajów – przygotowywanie pisanek, sianie „żytka”, święcenie koszyczka, pieczenie świątecznej baby z lukrem, wysyłanie świątecznych życzeń itp.

„Pocztówkowe układanki” – układanie w całość pociętych pocztówek wielkanocnych, samodzielne układanie, układanie wg wydawanych dyspozycji – „ na dole jest kurczak, a obok niego dwie pisanki, itd.” , naklejanie  na kolorową kartkę z bloku, doskonalenie analizy i syntezy wzrokowej.

  1. You tube - #spiewajacebrzdace #śpiewającebrzdące #piosenkidladziec – słuchanie piosenek wielkanocnych, nauka jednej z nich.
  2. „Baranie skoki” – zabawa ruchowa , ustawiamy kilka pudełek po butach, piłki, niskie krzesełka  lub pojemniki  z zabawkami, dziecko opierając się oburącz przeskakuje kolejne przeszkody szeroko rozstawiając nogi.

 

 

 

 

Wesoły zając

  1. Obejrzenie filmiku na you tube _ EduKredka – Tradycje Wielkanocne / Film edukacyjny #DLADZIECI​ #11
  2. Zabawy  ruchowe z „jajkami” – poranne ćwiczenia gimnastyczne, funkcję jajka pełnić będzie woreczek z kaszą lub ryżem, poskładana ściereczka , itp. 
  • „Jajko parzy” – dziecko biega trzymając woreczek w jednej dłoni, na hasło „jajko parzy” przekłada do drugiej ręki i biegnie dalej  zmieniając kierunek biegu, powtarzamy kilka razy
  • „Wydmuszka” – dzieci z „jajkami” na głowie chodzą , siadają powoli w siadzie skrzyżnym, wstają, idą dalej, starając się, aby „jajko” nie spadło
  • „Kto dalej rzuci?” – dziecko siedzi w siadzie klęcznym z „jajkiem” na głowie, pochyla się stopniowo zrzucając woreczek na podłogę, zaznacza np. klockiem miejsce spadku woreczka, powtarza ćwiczenie starając się zrzucić dalej
  • „Karuzela” – stojąc na jednej nodze dziecko przekłada „jajko” pod kolanem kilka razy, zmiana nogi i powtarzamy ćwiczenie
  • „Podaj dalej” – dziecko leży na brzuchu, w wyciągniętych do przodu rękach trzyma „jajko”, wznosząc  ręce i podnosząc tułów pokazują „jajko”, opadają na podłogę i kilka razy powtarzają ćwiczenie
  • „Do kurnika” – maszerując dookoła z „jajkiem” na głowie po kilkakrotnym okrążeniu pokoju zanoszą „jajko” do „kurnika” w wyznaczone miejsce
  1. Wysłuchanie wiersza I. Święcickiej pt. „Wesoły zając”

Pewien wesoły zając nazywał się Robert Skok.

Przy różnych zajęczych zajęciach skakał na wprost i w bok.

Poszedł do domu kury z farba i pędzlem burym.

Chciał mieć pisanki na święta, a pomalował pisklęta.

 

Kury akurat nie było, tak się szczęśliwie złożyło.

Wyniósł wiec jajka na łąkę, malował pod niebem i słonkiem. 

Ledwo skończył malowanie , rozległo się pukanie. 

Co to za harmider taki? Wykluwają się kurczaki:

 

Pierwszy z czerwona kokardką, drugi z zieloną falbanką, 

Trzeci fioletowy, czwarty cały różowy, piąty żółty, o dziwo, 

Szósty – szóstego nie było, nastało wielkie gdakanie.

Wtem deszczyk spadł niespodzianie.

Wiosenny deszcz, kapuśniaczek.

I żółty był każdy kurczaczek.

 

Rozmowa dotycząca wiersza, odpowiedzi na pytania – „ co chciał zrobić zając?, co wykluło się z jajek?, jak wyglądały pisklęta?, czy kurczaczki długo cieszyły się swoimi kolorami? dlaczego?

Prosimy dzieci, aby zastanowiły się, czy zając naprawdę mógł pomalować kurczaczki? Dostrzeganie humorystycznego aspektu wiersza.

 

  1. Wykonanie ilustracji do wiersza, malowanie farbami zająca i kolorowych kurczaków. Dla młodszych dzieci – wydrukowanie lub naszkicowanie zająca, wycinanie, naklejenie na kolorowa kartkę, malowanie zająca i kolorowych kurczaczków.

 

 

 

Turniej  zajączków

 

 

 

  1. Wykonanie rodziny zajączków z tekturowych rolek po papierze toaletowym, po papierowych ręcznikach i kolorowych kartek z bloku rysunkowego.

 

  1. Zabawa ruchowa „Zajączki”  z wyliczanką – rodzic recytuje wyliczankę, po ostatnich słowach dziecko „zajączek” skokami zajęczymi pokonuje dystans z pokoju do pokoju lub dookoła stołu :

 

Siedzi zajączek na moście, drugi się schował w kapuście,

Uciekaj z pola szaraku, a ja się schowam na dachu.

 

  1. Zabawa ruchowa  „Wyścig z jajkiem”- kształtowanie prawidłowej postawy, będzie potrzebna drewniana łyżka i jajko ugotowane na twardo, dziecko na wyznaczonym dystansie np. z pokoju do pokoju lub dookoła stołu biegnie z jajkiem na łyżce, za prawidłowy bieg otrzymuje punkt, po kilkakrotnym powtórzeniu zabawy zliczamy punkty i przyznajemy nagrodę np. ile punktów tyle ciasteczek.

 

  1. „Śmigus Dyngus” – poznanie zwyczaju ludowego z drugiego święta wielkanocnego, obejrzenie bajki na ten temat z klockami  Lego

               bajkapopolsku #bajkidladzieci #legofriedns

Rozmowa na temat kulturalnego świętowania Dyngusa